casder
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

دستگاه دیاگ چیست؟ ، به عیب یابی خودرو از طریق کامپیوتر و سیستم های دیاگ و یا اصطلاحا دستگاه های دیاگ، دیاگ خودرو گفته می شود.

کلیت کار دستگاه دیاگ خودرو به طور ساده به این صورت است که هر مشکلی که در خودرو به وجود آید یک کد خطا و یا ارور مربوط به آن مشکل در کامپیوتر خودرو درج می شود. حال دستگاه دیاگ با متصل شدن به خودرو می تواند ارورها یا کدهای خطایی که در کامپیوتر خودرو ثبت شده اند را بخواند و اطلاع دهد که دقیقا در خودرو چه مشکلی به وجود آمده است. از این رو می توان گفته که دستگاه دیاگ در واقع یک کد خوان است. یعنی در واقع دستگاه دیاگ کار خاصی انجام نمی دهد جز خواندن و شناسایی کدهای خطایی که در کامپیوتر خودرو ثبت شده اند. دستگاه های دیاگ را اگر بخواهیم از لحاظ عملکرد تقسیم کنیم می توانیم بگوییم که در واقع 2 نوع دستگاه دیاگ وجود دارد.

 

مزایای دستگاه دیاگ

در متن فوق اشاره شد که دیاگ خودرو به معنی عیب یابی خودرو است و بنابراین با انجام دیاگ خودرو می توان از ایراد های به وجود آمده در خودر مطلع شد. البته تمامی دستگاه های دیاگ خودرو مانند هم نیستند و برخی بهتر می توانند کدهای خطا را بخوانند. اما در کل مواردی مانند موارد زیر از طریق دستگاه دیاگ قابل دریافت هستند:
• ایرادهای برقی خودرو
• ایرادهای مربوط به سنسور خودرو (از جمله سنسور ABS، سنسور اکسیژن و یا سنسور کاتالیزور)
• موارد مربوط به باتری
• فشار روغن گیربکس
• و موارد دیگر

 

قیمت دستگاه دیاگ

برای قیمت دیاگ زدن تعرفه های مختلفی وجود دارد ولی باید توجه کنید که اصولا هزینه خاصی برای تعمیرکار در این زمینه وجود ندارد ولی این بدین معنی نیست که او حق دریافت اجرت ندارد. بسیاری از تعمیرکاران خودرو برای جلب مشتری اقدام به به دیاگ زدن رایگان می کنند تا با مشخص شدن عیوب خودرو در دیگر موارد اجرت دریافت کنند که این هم یک نوع بازاریابی است.

 

نتیجه گیری:


به طور کلی، به عیب یابی خودرو از طریق کامپیوتر و سیستم های دیاگ و یا اصطلاحا دستگاه های دیاگ، دیاگ خودرو گفته می شود. کلیت کار دستگاه دیاگ خودرو به طور ساده به این صورت است که هر مشکلی که در خودرو به وجود آید یک کد خطا و یا ارور مربوط به آن مشکل در کامپیوتر خودرو درج می شود.

برای ادامه مطالب کلیک کنید . 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۳:۵۲ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By nasrblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب